Filmy korporacyjne – trend czy konieczność?


Blog fotograficzny » Blog fotograficzny » Filmy korporacyjne – trend czy konieczność?
Filmy korporacyjne – trend czy konieczność?
4.3 (85%) 4 głosy
filmy korporacyjne

filmy korporacyjne

Obecnie przedsiębiorcy mają z jednej strony bardzo duże możliwości reklamy, a z drugiej bardzo wielką trudność przebicia się przez gąszcz reklam swoich konkurentów. Jest to sytuacja dość paradoksalna i najlepszym wyjściem jest odnalezienie takiej formy reklamy, która  pomoże nam w uzyskaniu jak największej liczby klientów zorientowanych właśnie na nasz produkt. Oczywiście nie jest to łatwe i nie zawsze należy stawiać na ilość. Każdy z nas idąc rano do pracy, otrzymuje na ulicy przynajmniej kilka ulotek – czy je w ogóle czytamy? No właśnie – bardzo często pieniądze przeznaczone na reklamę lądują w koszu na śmieci. Warto zatem inwestować w działania promocyjne, które mogą skutecznie dotrzeć do klientów. Jedną z nich bez wątpienia jest  film korporacyjny.

…czym tak naprawdę jest ten film korporacyjny?

Nazwa brzmi dość szumnie, jednak nie chodzi o to, że jest on zarezerwowany tylko dla korporacji. Na tego typu film mogą pozwolić sobie wszystkie firmy, choć oczywiście decydują się na nie zazwyczaj te większe. Film korporacyjny nie jest długi, chociaż wiele zależy od tego, jakie treści chcemy w nim przekazać. Jest to połączenie reklamy z filmem wizerunkowym. Ten rodzaj reklamy ma spełnić jasno określone cele, które należy sobie wcześniej przygotować. Chcesz ocieplić wizerunek firmy  – pokaż jak pracuje, chcesz zdobyć nowych klientów – zwróć większą uwagę na cechy przedstawianych produktów, chcesz zdobyć nowych, kompetentnych pracowników – przedstaw, jak wiele w firmie zależy od pracowników, z czym muszą się zmagać i jaką mają satysfakcję z wykonanej pracy, pokaż ich spotkania integracyjne. Filmy korporacyjne warto stworzyć z w kilku wersjach językowych, dzięki czemu dostępny jest dla szerszego grona odbiorców. Jest to istotne, ponieważ z Facebooka lub z YouTube mogą korzystać ludzie z różnych krajów świata.

Dlaczego warto?

Kluczowym powodem, dla którego warto inwestować w filmy korporacyjne jest łatwość w ich rozpowszechnieniu. Dzisiaj, jeżeli firma nie reklamuje swoich usług i produktów w sieci, to tak, jakby prawie nie istniała na rynku. Coraz większa liczba klientów szuka bowiem usług za pomocą Internetu, a wszystkie statystyki wskazują, że znacznie, z roku na rok, powiększa się  grupa osób starszych, które na obsłudze komputera i sieci znają się coraz lepiej. Film korporacyjny, ale też inne, krótkie filmy reklamowe można zamieszczać na własnych stronach internetowych, na firmowych blogach, na wielu portalach; społecznościowych, np. Facebook, ale też na YouTube czy stronach branżowych. Drugim powodem, dla którego warto tworzyć takie filmy, to możliwość zmiany wizerunku na lepszy. Wiele firm kojarzy się bowiem z niedostępnością, a dzięki filmowi każdy z klientów może „podejrzeć”, jak wygląda firma od wewnątrz, jak zachowują się, jak się ubierają i jakie czynności wykonują na co dzień jej pracownicy, w jaki sposób wyposażone są biura i jak wyglądają hale produkcyjne – jeśli takie są. To wszystko interesuje potencjalnego klienta i z wielką ciekowością obejrzy film. Trzecim powodem jest przyciągnięcie nie tylko klientów, ale także ambitnych i zdolnych pracowników, którzy być może do tej pory nie pomyśleli nawet, że mogą swoje miejsce znaleźć w tego typu firmie. Po obejrzeniu filmu korporacyjnego mogą oni dojść do wniosku, że firma produkująca np. słodycze to nie tylko fabryka, ale także duże zaplecze marketingowe, reklamowe czy księgowe, gdzie widzą siebie samych w przyszłości. Kolejnym argumentem jest cena. Wiele osób może się w tym miejscu postukać po głowie i pomyśleć „co za bzdury wypisuje autor”. No tak, ceny profesjonalnych filmów korporacyjnych, wykonywanych przez profesjonalne agencje reklamowe nie są niskie. Nie zapominajmy jednak, że po pierwsze jest to wydatek jednorazowy (rozpowszechnienie w wielu przypadkach jest zupełnie darmowe), po drugie, jeśli film będzie dobrze przemyślany, możemy posługiwać się nim długo, a po trzecie – korzyści, które firma odczuje bardzo szybko.

Nie ma wątpliwości, że film korporacyjny niesie ze sobą wiele dobrego. Jednak, warto pamiętać o tym, że nie każda firma jest na tyle interesująca, aby inni chcieli oglądać film kręcony „od wewnątrz”.  Nie dla każdej z firm ten rodzaj reklamy będzie odpowiedni. Dlatego warto kilka razy przemyśleć, czy film korporacyjny dla mniejszych i średnich firm to najlepsze rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *