Fotografia biznesowa – klucz do zbudowania wizerunku firmy


Blog fotograficzny » Blog fotograficzny » Fotografia biznesowa – klucz do zbudowania wizerunku firmy
Fotografia biznesowa – klucz do zbudowania wizerunku firmy
4.3 (86.67%) 3 głosy

Jeśli chcemy zyskać zaufanie swoich klientów, nie możemy pozostawać anonimowi. Choć nie zawsze chętnie to potwierdzamy, w dokonywaniu swoich wyborów nie kierujemy się jedynie chłodną kalkulacją umowy, lecz również kwestiami czysto ludzkimi, takimi jak przyjazny obraz firmy i ludzi, którzy ją tworzą. Będziemy dzisiaj rozmawiać ze specjalistą w tej dziedzinie, panem Patrykiem Pohlem.

Fotografia biznesowa

Fotografia biznesowa

Przypuśćmy, że moja firma ma świetną ofertę, która charakteryzuje się profesjonalnym wykonaniem usług w atrakcyjnej cenie. Po co mam jeszcze budować wizerunek firmy za pomocą fotografii?

Patryk Pohl: W ten sposób mamy możliwość przybliżenia klientowi osób, które stoją za sukcesem naszej firmy. Ludzie nie chcą podchodzić do swoich biznesów tylko w chłodny i kalkulacyjny sposób. Coraz częściej chcą budować długoletnie relacje biznesowe, a znacznie łatwiej je zacząć z ludźmi, których twarze znamy. Sam, czasem nieświadomie, obserwuje u siebie większe zaufanie do firm, które poświęciły trochę czasu na to, by zadbać o swój wizerunek w profesjonalny sposób, zamiast kopiować uniwersalne zdjęcia z Internetu.

Na co należy zwrócić uwagę w przypadku robienia takich zdjęć?

PP: To nie może być zwykła sesja. Musimy najpierw zastanowić się nad tym, jaki wizerunek chcemy zaprezentować i z jakimi wartościami, cechami powinna kojarzyć się firma. Dopiero później można obmyślać strategię i rozważać różne koncepcje i plany sesji. Bardzo ważna jest rozmowa z moimi modelami. Zawsze udzielam im konkretnych rad. Nie można po prostu powiedzieć: uśmiechnij się, bądź sobą. Rozmawiam z modelem, ustalamy, co chcemy pokazać, a potem ja mówię mu jak to zrobimy. To najlepszy sposób.

Jakie jest oddziaływanie tego rodzaju fotografii krótko i długofalowe?

PP: Po pierwsze jesteśmy widoczni i przestajemy być anonimowi. Zdjęcia nas uwiarygadniają. Wiele firm ma na stronie po prostu przypadkowo wybrane fotografie ze Stocka. To nie jest profesjonalne rozwiązanie. Zdjęcia potwierdzają fakt, że jesteśmy firmą godną zaufania i pozwalają się klientowi z nami utożsamiać. W dłuższej perspektywie dobra strona lub folder ze zdjęciami wpływają na pozytywną opinię w środowisku, tworzą dobre pierwsze wrażenie, które później możemy przekuć na swoją korzyść, czyli dobry kontrakt.

Co Cię utwierdza w przekonaniu, że Twoje zdjęcia są dobre?

PP: Najpierw opinia klientów. Cieszę się, kiedy mówią mi, że nie wiedzieli, że mogą wyglądać tak profesjonalnie(uśmiech). Kiedy patrzę na te fotografię muszę mieć sam przekonanie, że chciałbym zrobić biznes z tymi ludźmi. Oczywiście w grę wchodzą również aspekty typowo techniczne, jak światło, kadr czy obróbka w programie graficznym. Mam kilka swoich sposobów, dzięki którym uzyskuję najlepsze efekty, ale ich oczywiście nie zdradzę(uśmiech). O ich skuteczności przekonuje mnie przede wszystkim to, że klienci do mnie wracają i że polecają mnie swoich znajomym.

 

Sponsorem artykułu jest serwis patrykpohl.pl
Artykuł został przygotowany przez firmę patrykpohl.pl specjalizującej się w fotografii biznesowej/korporacyjnej, produktowej biżuterii oraz fotografii przemysłowej.

Zdjęcia które mogą Cie zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *